Menu
|
UPOZORNĚNÍ:
Euroklíč
Jedná se o univerzální klíč sloužící pro otevření bezbariérových toalet v České republice a na některých místech v zahraničí.
Nárok na něj mají držitelé průkazu TP, ZTP a ZTP/P a dále držitelé WC karty – IBD pacienti, diabetici, stomici, onkologičtí pacienti a lidé postiženi následujícími nemocemi: Roztroušená skleróza, Parkinsonova nemoc, Cystická fibróza, Crohnova choroba, Ulcerózní kolitida a další střevní nespecifické záněty, močové dysfunkce a poruchy autistického spektra.
Pokud trpíte některým z výše zmíněných onemocnění, ale nebyl Vám přiznán průkaz TP, ZTP nebo ZTP/P, je žádoucí, abyste si k vyřízení vzali s sebou kromě občanky také nějakou lékařskou zprávu, kde je uvedena diagnóza-popsány potíže. Vezměte si s sebou originál takové zprávy k nahlédnutí (držitelé průkazu ZTP mají povinnost předložit ten).
Euroklíč pro handicapované občany v Brně vydává:
1/ Magistrát města Brna, Odbor sociální péče - Oddělení péče o seniory a OZP, Koliště 19, 1. patro, dv. č. 116 v úřední hodiny:
po, st: 8:00 – 17:00 hod.
pá: 8:00 – 12:00 hod.
2/ Poradna Národní rady zdravotně postižených ČR (NRZP ČR), Cejl 32 - zastávka MHD Körnerova, tramvaj č. 2, 4. Poradnu najdete v 1. patře na konci chodby. Konzultační hodiny jsou:
po, st: 8:30 -12:00, 12:30 – 17:00 hod.
út, čt, pá: 9:00 – 12:00 hod.
Euroklíč je vydáván ve všech větších městech, výdejní místo je vždy vázáno na trvalé bydliště. Euroklíč si můžete vyzvednout na Magistrátu města - sociálním odboru, případně i v sídle Národní rady zdravotně postižených (NRZP) ve Vašem městě.
Je nutné mít s sebou následující doklady: platný občanský průkaz, originál průkazu TP nebo ZTP nebo ZTP/P.
Pokud vyřizujete Euroklíč jménem někoho - v zastoupení, vezměte si s sebou také originál obou občanských průkazů. Žádná plná moc není třeba.
Držitelé průkazu ZTP/P dostávají pouze 1 klíč, průvodci není samostatný Euroklíč poskytován.
Euroklíč obdržíte spolu s dokumentem "Evidenční karta Euroklíče pro OZP", který podepíšete. 1 tento list si ponechává Magistrát, 1 obdržíte Vy. Dále je Vám také vydán aktuální soupis míst, kde je v Brně možné Euroklíč využít.
Podmínky vydávání euroklíče si stanovuje každý jednotlivý kraj odlišné. Zatímco třeba v Jihomoravském kraji jsou euroklíče vydávány uživatelům zdarma a tito je mají neustále u sebe, např. v kraji Vysočina jsou euroklíče zájemcům pouze zapůjčovány na omezenou dobu, a to oproti vratné záloze 200 Kč a podpisu. Je nutné předem nahlásit, od kdy do kdy bude uživatel euroklíč potřebovat.
Nebydlí-li žadatel v okresním městě, pak ve věci euroklíče kontaktuje nejbližší okresní město a jeho městký úřad. Je nutné zjistit, pod které okresní město žadatel spadá, za jakých podmínek se v tomto městě euroklíč hendikepovaným vydává a případně také zažádat úřad o vyjímku: zapůjčení euroklíče právě Vám, tj. osobě bez trvalého bydliště v tomto okresním městě. Např. Jste vozíčkář z Přibyslavi a máte zájem o euroklíč. Je nutné zkontaktovat nejbližší okresní město - Havlíčkův Brod, městský úřad, zjistit tamější pravidla pro vydávání klíče a také si zažádat o vyjímku kvůli trvalému bydlišti v jiném městě.
Pokud Euroklíč ztratíte, napište e-mail na nrzp@nrzp.cz, nebo brno@nrzp.cz, předmět: Euroklíč.
Veškeré informace o Euroklíčích najdete na https://www.euroklic.cz.
Přehled výdejních míst podle krajů najdete zde: https://www.euroklic.cz/kraje.
Podrobný seznam míst, která lze v naší republice Euroklíčem otevřít, naleznete pod odkazem https://www.euroklic.cz/mista-osazena-eurozamky.
Na Euroklíč mají nárok i rodiče dítěte do 3 let věku a pěstouni dítěte do 3 let věku. V těchto případech však vydávají klíč Family Pointy, a to po předložení dokladu o věku dítěte anebo o pěstounství.
Mgr. Lenka Jiřičná
Mgr. Kamila Novotná
Datum zveřejnění příspěvku: 14. 2. 2013
Datum poslední aktualizace textu: 15. 12. 2023
Související články:
Co je to karta, průkaz TP, ZTP a ZTP/P
Máte dotaz? V případě zájmu můžete využít kontaktní formulář.
Kontaktní formulář |
seznam všech článků a informací | úvodní stránka
Telefonické dotazy přijímáme
a zodpovídáme denně
pondělí až pátek
od 8.00 do 13.00 hod.
Nevolejte později ani o víkendu.
Pokud se Vám právě nemohu
věnovat, co nejdříve zavolám
zpět.
Vaše neúspěšné volání
je vždycky zaznamenáno.
E-mailové dotazy přijímáme
nepřetržitě, odpovídat
se snažíme co možná
nejdříve, obvykle v rozmezí
1-5 pracovních dnů.
Osobní poradenství v budově
Domu s pečovatelskou
službou na Kartouzské 14
Vážení klienti,
z důvodu přeměny dosavadních
prostor naší poradenské
kanceláře v ZŠ Staňkova
na nové, specializované učebny
jsme byli nuceni během letních
měsíců hledat nové stabilní
zázemí pro naši poradnu
a případné osobní poradenství
řešit dle zájmu klientů
v náhradních prostorách.
Do osobní poradny je nutné
se telefonicky objednat
alespoň 1 pracovní den předem.
V současnosti věnujeme
maximální úsilí tomu,
abychom od 1. 11. 2024 mohli
k osobním setkáním uvítat klienty
v novém poradenském
pracovišti na adrese
Kartouzská 14 v budově Domu
s pečovatelskou službou.
Kancelář poradny se nachází
ve 2. patře a je přístupná výtahem.
Kancelář poradny bude otevřena
vždy v pondělí a ve čtvrtek
od 12:30 do 13:30 hod.
Případné změny oproti
standardnímu provozu bývají
dostatečně předem zveřejněny
v Aktualitách.
Děkujeme za pochopení.
a zodpovídáme denně
pondělí až pátek
od 8.00 do 13.00 hod.
Nevolejte později ani o víkendu.
Pokud se Vám právě nemohu
věnovat, co nejdříve zavolám
zpět.
Vaše neúspěšné volání
je vždycky zaznamenáno.
E-mailové dotazy přijímáme
nepřetržitě, odpovídat
se snažíme co možná
nejdříve, obvykle v rozmezí
1-5 pracovních dnů.
Osobní poradenství v budově
Domu s pečovatelskou
službou na Kartouzské 14
Vážení klienti,
z důvodu přeměny dosavadních
prostor naší poradenské
kanceláře v ZŠ Staňkova
na nové, specializované učebny
jsme byli nuceni během letních
měsíců hledat nové stabilní
zázemí pro naši poradnu
a případné osobní poradenství
řešit dle zájmu klientů
v náhradních prostorách.
Do osobní poradny je nutné
se telefonicky objednat
alespoň 1 pracovní den předem.
V současnosti věnujeme
maximální úsilí tomu,
abychom od 1. 11. 2024 mohli
k osobním setkáním uvítat klienty
v novém poradenském
pracovišti na adrese
Kartouzská 14 v budově Domu
s pečovatelskou službou.
Kancelář poradny se nachází
ve 2. patře a je přístupná výtahem.
Kancelář poradny bude otevřena
vždy v pondělí a ve čtvrtek
od 12:30 do 13:30 hod.
Případné změny oproti
standardnímu provozu bývají
dostatečně předem zveřejněny
v Aktualitách.
Děkujeme za pochopení.
Kontakt
Mgr. Lenka Jiřičná
Mgr. Kamila Novotná
Ing. Marcela Kodýtková
poradenství pro handicapované
Agnis Rosa z.s.
Telefon: +420 511 119 400
+420 511 110 116
E-mail: poradna@pohyblivost.cz
Web: www.pohyblivost.cz
Mgr. Lenka Jiřičná
Mgr. Kamila Novotná
Ing. Marcela Kodýtková
poradenství pro handicapované
Agnis Rosa z.s.
Telefon: +420 511 119 400
+420 511 110 116
E-mail: poradna@pohyblivost.cz
Web: www.pohyblivost.cz